Sidan 10 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista
Resultat 136 till 150 av 162

Ämne: Ringsignal - Ingenting

  1. #136
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    glöm inte att dom faktiskt la upp den här på sidan gratis ungefär ett dygn senare, okej lite sent då men ändå... dom gjorde det i alla fall

  2. #137
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Så Kent får inte tjäna pengar för då är de inte indie? Om man har musik som jobb så är det väl inte fult att tjäna pengar på det. Varför tacka nej till pengar om man har möjlighet att få dem?

    Jag var jättebesviken på själva ringsignalen (inte konceptet utan signalen) när jag först hörde den. Jag hade varit utomlands och inte hört ett skit om Kent på en vecka, plockade upp DN på flygplanet hem och läste något i stil med "redan nu kan man ladda ned låten som ringsignal på bandets officiella hemsida kent.nu". Fick mindre än jag trodde när jag kom hem från flygplatsen...

    Ringsignalen är rätt intetsägande, men jag kan inte se något fel i själva konceptet. Dessutom vet varken du eller jag Kents motiv bakom ringsignalen, kanske går pengarna till Rädda barnen? Kanske får vi veta mer senare?

    Edit: dessutom är Kent mainstream...
    Indietugget säger mig ingenting. Jag skiter i om ett band är indie eller inte, det är inte relevant när jag lyssnar på musiken dom fixar till.

    Jag skiter i om dom vill tjäna pengar eller inte men det här med ringsignal är verkligen något jag inte kan ha överseende med. Men haha, jag slutar ju inte gilla kent för det. Kommer bara inte stötta ringsignalen. Hatar ringsignaler och dessutom var denna väldigt dålig och som du själv sa, intetsägande.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  3. #138
    Medlem steveharriss avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Ort
    vingåker, , Sweden.
    Inlägg
    1 388

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Bland det mer smarta marknadsföringstricken jag sett på länge! Slingan kommer gå hett i folks mobiler och lär redan ha satt sig i folks huvuden när singel släpps. Coolt.
    Hehe, det är väl iofs inget nytt marknadsförings-"trick". Jag tror till och med Shakira har fått sin egen ringsignal....
    http://tunesunited.eu

    - Min musik/band-blog

    kör hårt.

  4. #139
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Tror inte det är vanligt att delar av en låt släpps som ringsignal innan själva låten är släppt och det är är i alla fall nytt för kent...


    Citat Ursprungligen postat av steveharris Visa inlägg
    Hehe, det är väl iofs inget nytt marknadsförings-"trick". Jag tror till och med Shakira har fått sin egen ringsignal....

  5. #140
    Medlem steveharriss avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Ort
    vingåker, , Sweden.
    Inlägg
    1 388

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Tror inte det är vanligt att delar av en låt släpps som ringsignal innan själva låten är släppt och det är är i alla fall nytt för kent...
    Nej förvisso kanske inte delar, men jag tänker att alla ringsignaler som går att ladda ner är en form av marknadsföring. Min erfarnhet är att det är rätt vanligt att låtar släpps som ringsignal i samband med singelsläpp, jag tror faktiskt nålens öga kom samtidigt som singeln.

    Det här var i förväg, det har du rätt i, tänkte inte på det. Marknadsföring är ett intressant ämne. Undrar hur mycket Ray-ban la ner på pr förra året tex? med tanke på hur hett det har varit med Wayfairers i våras.

    Varför jag svarade på ditt inlägg var bara för att jag upplever att det finns en generell naivitet gentemot marknadsförign och pr. Det känns som att de flesta tror att en låt blir spelad i radio för att nån på radiostationen "hittat" låten någon stans och spelar den för att den är bra, eller att Caffe latte är helt vanligt att dricka i västerås av en slump. Du kanske är jättemedveten, men för de som inte är det så la svensk mjölk ner ganska mycket pengar på att göra cafe latte stort i sverige (läs vad Pr-byrån Prime som jobbade med svensk mjölk skriver om det http://www.primepr.se/Case_SvenskMjolk.asp).

    Asså varför jag pratar om detta är väl för att jag ganska nyligen blev medveten om hur stor roll pr spelar. Och i hela den här vevan så tänkte jag, att släppa en ringsignal innan singel är nog bland de mest självklara leden i PR-kampanjen kring kents nya platta.

    ja tjena. Hej!
    http://tunesunited.eu

    - Min musik/band-blog

    kör hårt.

  6. #141
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Jag har inte sett någon motivering över huvudtaget till varför det är fel att Kent släpper en ringsignal, ändå är det en hel del gnäll.

    Kan någon hjälpa mig att motivera varför det inte är ok med ringsignalen, det är ju ändå upp till var och en att ladda ner den?

  7. #142
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg

    det är ju ändå upp till var och en att ladda ner den?
    Ingen har väl iofs sagt att det skulle vara tvärtom?
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  8. #143
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Ingen har väl iofs sagt att det skulle vara tvärtom?
    Du hade ingen motivering?
    Du kan ju inte "ha överseende" med att Kent släppt denna signal...

  9. #144
    Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    eskilstuna
    Inlägg
    750

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Jag har inte sett någon motivering över huvudtaget till varför det är fel att Kent släpper en ringsignal, ändå är det en hel del gnäll.

    Kan någon hjälpa mig att motivera varför det inte är ok med ringsignalen, det är ju ändå upp till var och en att ladda ner den?
    hela grejen med gnället är väl att man tycker den är dålig. alltså dålig kvalité/intetsägande osv. förmodligen för att man hade högre förväntningar.

    hade det varit en "riktig" del ur låten, typ hela refrängen i mp3 format med text o hela faderullan, skulle ju säkerligen alla vara jätteglada.

  10. #145
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Du hade ingen motivering?
    Du kan ju inte "ha överseende" med att Kent släppt denna signal...
    Jag tycker att det är allmänt onödigt och larvigt att ge ut en låt som ringsignal bara. Jag skiter i hur den låter, det är helt grejen med ringsignaler.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  11. #146
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Men ja jag tycker att det är lite konstigt att släppa en ringsignal samtidigt som singelns namn och releasedatum släpps..innan man ens hört själva låten.. ringsignaler är ju inte så himla viktiga..? inte för mig. Och inte för Kent heller, trodde jag. :P Men den här verkar vara viktig.. nåja har "nåt" att lyssna på när jag väntar på singeln.. : )

  12. #147
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Att det skulle vara självklart vad och hur saker görs i PR-sammanhag kan jag inte riktigt hålla med om. Det finns grader av vad som är genomtänkt PR och inte samt huruvida det uppfattas som PR eller inte. Att göra det hela på ett bra sätt utan att det känns påklistrat är ofta en svår balansgång. Du har däremot säkert rätt i att de finns människor som är mer eller mindre omedvetna om att EXTREMT mycket av den information man utsätts för är tillrättalagd. Information som har en affärsdrivande avsändare är onekligen oftast PR och välplanerad. Att viss musik spelas i vissa sammanhang är oftast inte heller en slump.

    När man talar om Ray-Ban är det svårt att undgå att prata om filmen Top Gun. Ray-Ban var ett av de företag som produktplacerade i filmen och deras omsättning mångdubblades efter det. En av filmens andra stora finansiärer var amerikanska flygvapnet. Amerikanska försvaret avsätter varje år pengar för att finansiera vissa amerikanska filmproduktioner som ger "rätt" bild av amerikanska försvaret (inte svårt att gissa vilka om man är lite kritisk). Detta händer visserligen i länder som Sverige också (Vingar av glas exempelvis). I USA har det visserligen gjorts mer oblyga försök genom åren att köpa budskap för att öka sympatierna för försvaret, ta "In the Navy" med Village People som exempel.

    Den internationella lanseringen av Absolut Vodka under 80-talet är en av Sveriges största marknadsföringsmässiga framgångar någonsin och var definitiv ett resultat av både design, marknadsföring och PR medan liknande svenska projekt misslyckats helt (försöket att lansera Explorer i USA i slutet av 50-talet exempelvis).

    PR, reklam och marknadsföring är krafter som funnits i konsumtionsamhället mycket länge. Det finns bra och dålig reklam/PR och den dåliga känns ofta falsk och påklistrad. Att vi dagligen påverkas av mängder av mer eller mindre köpta eller dolda budskap tror jag ingen har undgått. Det är naturligtvis upp till varje konsument att granska budskap och själv avgöra hur dessa skall tolkas.


    Citat Ursprungligen postat av steveharris Visa inlägg
    Nej förvisso kanske inte delar, men jag tänker att alla ringsignaler som går att ladda ner är en form av marknadsföring. Min erfarnhet är att det är rätt vanligt att låtar släpps som ringsignal i samband med singelsläpp, jag tror faktiskt nålens öga kom samtidigt som singeln.

    Det här var i förväg, det har du rätt i, tänkte inte på det. Marknadsföring är ett intressant ämne. Undrar hur mycket Ray-ban la ner på pr förra året tex? med tanke på hur hett det har varit med Wayfairers i våras.

    Varför jag svarade på ditt inlägg var bara för att jag upplever att det finns en generell naivitet gentemot marknadsförign och pr. Det känns som att de flesta tror att en låt blir spelad i radio för att nån på radiostationen "hittat" låten någon stans och spelar den för att den är bra, eller att Caffe latte är helt vanligt att dricka i västerås av en slump. Du kanske är jättemedveten, men för de som inte är det så la svensk mjölk ner ganska mycket pengar på att göra cafe latte stort i sverige (läs vad Pr-byrån Prime som jobbade med svensk mjölk skriver om det http://www.primepr.se/Case_SvenskMjolk.asp).

    Asså varför jag pratar om detta är väl för att jag ganska nyligen blev medveten om hur stor roll pr spelar. Och i hela den här vevan så tänkte jag, att släppa en ringsignal innan singel är nog bland de mest självklara leden i PR-kampanjen kring kents nya platta.

    ja tjena. Hej!

  13. #148
    Medlem tdr 20o0s avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    i skogen, , Finland.
    Inlägg
    261

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Jag skiter i hur den låter, det är helt grejen med ringsignaler.
    du skiter i hur kents låtar låter?
    Tjo va de va livat i holken i lördags...

  14. #149
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tdr 20o0 Visa inlägg
    du skiter i hur kents låtar låter?
    Det tror jag knappast hon gör.
    Hon ogillar ringsignaler i allmänhet.
    Läs tråden för tusan, innan du uttalar dig.

  15. #150
    Medlem tdr 20o0s avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    i skogen, , Finland.
    Inlägg
    261

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Det tror jag knappast hon gör.
    Hon ogillar ringsignaler i allmänhet.
    Läs tråden för tusan, innan du uttalar dig.
    det gjorde jag, men citerade bara det där. hon säger faktiskt att hon skiter i hur låten låter
    Tjo va de va livat i holken i lördags...

Sidan 10 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •