Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: En Plats i Solen

  1. #1
    Nybörjare
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    København
    Inlägg
    14

    Standard En Plats i Solen

    Efter at have hørt den nye skive, så synes jeg virkelig, at Kent har gjort det igen; de har lavet en plade som, ligesom Röd, sagtens kan måle sig med bagkataloget, selvom det er en helt anden type plade. Okay, der er et par mere anonyme sange, men der er altså også sange, som viser alt om, hvorfor Jocke er så eminent en sangskriver (for ikke at sige sanger). Måske vil nogle kritisere den for at være ”for let” at lytte til, men jeg synes bare, at skiven viser, at Kent OGSÅ er et popband og ikke kun et rockband, som leverer indadvendt nordisk tungsind.

    Nu er spørgsmålet: Er jeg blevet totalt ukritisk?? Kan jeg ikke adskille min kærlighed til bagkataloget fra den nye plades niveau?? Er jeg gået hen og blevet totalt lalleglad??

    God sommer – gerne med Kent i ørene!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    125

    Standard Lidt ukritisk ja

    En Plats i Solen er et godt album. Måske 4 ud af 6 stjernekastere.

    Men det er sub-Kent-standard efter min mening. Vi skal tilbage til debut'en for at finde et album der ikke er en klasse over "En Plats...". Röd var som eksempel langt mere helstøbt og indeholdt samtidigt stærkere sange.

    Men, min subjektivitet er ikke din, så fair nok vurdering. Men prøv - som et tankeeksperiment - at indsætte "En Plats..." på din liste over bedst Kent-albums. Kommer den top-2, top-5 eller top-10? Eller?
    En dødssyg poet

    http://www.last.fm/user/Oktoberlyd/

  3. #3
    Nybörjare
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    København
    Inlägg
    14

    Standard

    Ingen tvivl om, at Hagnesta Hill er symbolet på alt hvad kent nogensinde har gjort ved mig, og derfor også klart etter. Det er definitionen på kent-lyden. Men men men, hvad kommer så derefter…? Forskellen mellem de øvrige album er ikke voldsom stor.

    Nu er jeg også ”hæmmet af” at jeg først stod på kent-toget i år 2002, og dermed er kent-lyden for mig måske noget andet end for andre.

    Nej, ”En plats…” kommer ikke i Top 3. Men til gengæld i Top 4…

    Pt. (og jeg mener virkelig pt., for ud over HH er de andre albums svære at placere) mener jeg nok følgende
    1. HH
    2. Röd
    3. Du och jag Döden
    4. En plats i solen

    Det skal siges, at der ikke er noget dårligt kent-album (ingen ville få under 4 stjerner/hjerter hvis jeg skal være anmelder), og det er udelukkende fordi jeg virkelig er ved at gå i hundene over det, at jeg ikke har rangeret de øvrige album. Det er dælme svært… Du och jag Döden har jeg altid haft svært ved at placere – er det fuldstændig eminent eller under Isola og Verkligen niveau??

    Sommeren er gemt væk under sneen, men jeg synes sgu stadig En Plats i Solen holder…!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •