Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 71

Ämne: Passagerare

  1. #31

    Standard

    Passagerare var nog låten jag fastnade mest för vid första genomlyssningen.
    Även fast det var ett svårt val mellan Glasäpplen, R Ä K, Team building och Ismael. Gillar skivan iaf

  2. #32
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    22 507

    Standard

    Nej, den här låten vägrar sätta sig för mig. Skivans just nu svagaste spår. Precis som nån var inne på tidigare så känns detta mest som en Winnerbäck-låt (ska dock poängtera att jag gillar Winnerbäck). Men vem vet? Om nån vecka eller två kanske jag tokälskar den här låten.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

  3. #33

    Standard

    Antar du är ett fd. Laakso-fan?
    ...och jag ska lämna er igen, jag är helt säker

  4. #34
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    22 507

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tragika Visa inlägg
    Antar du är ett fd. Laakso-fan?
    Menar du mig? Nej, det är jag definitivt inte.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

  5. #35

    Standard

    Gillar inte denna alls. Låter som Winnerbäck och lika trist. Jocke försöker t o m låta som Lars (går ner i "källaren") trots att ingen av dem gör det bra. Varför?

  6. #36

    Standard

    Jag tycker texten inte alls är bra. Den känns bara väldigt... tafflig och ogenomtänkt.

    Säg att du förstår mig
    Nej vad menar du?
    Jag vill att du förstår mig
    Så vad menar du?


    Detta är ett exempel på vad jag menar... Det känns bara tråkigt och upprepade. Vidare finns det inga "klockrena" rader som i de tidigare avslutningslåtarna som verkligen får en att rysa och fundera över livet.

    Men som någon sa så är det otroligt att hålla samma standard som 747, MIDVH, Ensammast i Sverige och Det finns inga ord.
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

  7. #37
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Just nu är detta albumets svagaste låt för mig. Lite synd med tanke på hur magiskt bra avslutningslåtar på kent album brukar vara. Det medför ju vissa förväntningar och jag skulle nog gillat den mer om den var placerad i mitten på skivan.

    Påminner mig mycket om Duett (inte bara för att det är just en duett). Både i sitt tema, produktion och melodi. Duett är Inte heller någon jättefavorit hos mig och den svagaste på Vapen och ammunition.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  8. #38
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    första lyssningarna blev man ju asimpad.. men nu såhär efter x antal spelningar så tycker jag inte alls att den har potential för vad den "ska" vara .. det saknas det där sista,
    i och för sig tycker jag Det finns inga ord är typ det bästa kent gjort,, så ribban la sig ju galet högt.
    .. så,, mjaa,.. är lite besviken tyvärr.

  9. #39
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    tønsberg, norge
    Inlägg
    27

    Standard

    Synes låten er helt fantastisk herlig og vakker! Har tenkt begravelse ja! Tårer i øynene! Vil at denne skal bli singel jeg! Også håper jeg de finner plass til den live, om det lar seg gjennomføre. Luuuv It! En konsert dvd også nå grabbar:-) Ses i Oslo, Langesund Og Gtb:-)

  10. #40

    Standard

    Jag tycker att plattan i stort känns lite Winnerbäck. Låttiteln, "En plats i solen" det låter ju som Winnerbäck all over. Och Ärlighet Kärlek Respekt ska sannerligen bli intressant.. Och "Varje gång du möter min blick" låter som en låttitel komponerad av självaste Christer Sjögren. Hehe Men jag är inte negativ på det viset om plattan, tror den kommer vara kanon, med tanke på de få låtar jag hört! Jag menar, Kent lyckas med allt. Inga undantag. Fantastiska människor

  11. #41

    Standard

    Lite kul att folk tycker det låter winnerbäck bara för han råkat va med o lägga en liten körstämma på en refräng. När Lasse släppte sin senaste platta så hade han tackat Jocke Berg i häftet. Och helt plötsligt börjar folk i forumet hos Winnerbäck prata om Kent-influenser på nya plattan.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  12. #42

    Standard

    Inte lika bra som de tidigare avslutningslåtarna, men likväl en fantastisk låt.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  13. #43
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Låten är bra men gillar inte duetten
    Du och jag

  14. #44
    Medlem isol@s avatar
    Reg.datum
    Aug 2003
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    426

    Standard

    vilken jävla fantastisk låt
    och jag är verkligen svag för duetter! ååhå

  15. #45

    Standard

    Jag tycker den är helt okej .. Blir bog bättre och bättre med tiden

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •