Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Idioter (demo)

  1. #1
    Nybörjare VisslarenFranks avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Ort
    Västra Frölunda, Göteborg
    Inlägg
    19

    Standard Idioter (demo)

    Jag gick till Bengans idag och köpte Idioter singeln (ep) och visst är Idioter demoversionen helt underbar?

  2. #2

    Standard

    Jag skulle dö för att få höra den, men spotify verkar inte gilla den så man får inte höra den. Går det att beskriva skiten? Vill liksom veta, haha!

  3. #3

    Standard

    tycker den låter 80tal

  4. #4
    Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    57

    Standard

    Det går att lyssna gratis på den nu på last.fm

    http://www.lastfm.se/music/Kent/_/Idioter+%28Demo%29
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McMuck Visa inlägg
    Det går att lyssna gratis på den nu på last.fm

    http://www.lastfm.se/music/Kent/_/Idioter+%28Demo%29
    Grymt mycket tack på den! Skulle kunna kyssa dig om det inte vore för att jag är sjuk och att du säkert inte skulle uppskatta det. haha!

    Hörde den över telefon här om kvällen, blev glad och tänkte på "Just can't get enough".
    http://deleu.blogg.se

  6. #6
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Demoversionen är grymt bra!

    Erase-remixen av Ensamheten.. mums!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  7. #7
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Singelversionen av Idioter låter en aning annorlunda mot albumversionen. Antagligen är det en annan som har mastrat den.. Tror att det är samma mix dock?

    Singelversionen har en aning mer action i övre och lägre frekvensregistret, medan albumversionen kämpar på lite mer i mellanregistret. Sen känns det som det är en aning mer kompression i singelversionen också.

    Har bara korslyssnat nån gång än dock

    Tror jag gillar singelvarianten en aning bättre...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  8. #8
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Svårt att jämföra, men jag tycker demon är bättre på vissa sätt så jag hoppas kent släpper fler demos (eftersom de ska göra något annat med b-sidorna)

    Remixerna var okej, gillade bäst taxmannen remixen. Demon gillar jag att har ett längre outro och låter bättre på något sätt, vanliga slutar ju med "Vi är idioter" men efter det forsätter demon.
    Det i demot jag inte gillar är det där "DUNK DUNK DUNK" ljudet som finns i demon.
    Du och jag

  9. #9
    Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    31

    Standard

    Jag kanske är korkad, men hur gör jag för att lyssna på den på last.fm? Är inloggad och så, det är jättelänge sen jag registrerade mig och så, har inte använt det..

  10. #10
    Medlem julibarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    766

    Standard

    Oh. Helt makalös! Skall köpa fysisk någon dag när jag har tid. Spotify duger (regerar?) så länge.
    Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.

  11. #11
    Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mauen Visa inlägg
    Jag kanske är korkad, men hur gör jag för att lyssna på den på last.fm? Är inloggad och så, det är jättelänge sen jag registrerade mig och så, har inte använt det..
    Jag har hört från flera som inte kunnat spela den där av någon anledning, men jag förstår inte exakt varför eller vad som går fel. Själv behöver jag inte ens vara inloggad, utan bara klicka på länken och sedan play-knappen i spelaren till höger om skivomslagsbilden. Kan det röra sig om någon sorts regionkodning? Jag befinner mig i Storbritannien för tillfället, men vet inte var t.ex. användaren Delawarefloden befinner sig som tydligen kunde lyssna.

    Nåväl, nu finns den ju både på Spotify och YouTube, så det går alltid att lyssna på den på ett eller annat sätt vem och var man än är typ tror jag.
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

  12. #12
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Vad ska man säga? Först Din Skugga-demon, sen Socker, nu Idioter...
    Alla dessa demos sätter verkligen en helt ny dimension åt låtarna (och faktiskt, texterna) som får mig att uppskatta dom (och, innbillar jag mig, förstå dom) bättre. Din Skugga tillhörde dom få Kent-låtarna jag "aldrig" lyssnar på, efter demon blev den underbar. Socker hade man ju hört många gånger, efter demon blev den som ny. Idioter var låten jag lyssnade minst på på nya skivan - bra låt, men kände inte så ofta för den - men det tror jag kommer att ändra sig nu. Släpp gärna fler demos, Kent.
    Även Ingenting-demon hade i någon mindre grad samma effekt.

    Även den alternativa versionen var mycket bra. Taxmannen-remixen var helt okej. Däremot tycker jag att Ensamheten-remixerna var lite tråkiga.



  13. #13

    Standard

    Den här versionen av låten är helt underbar! Gillar album-versionen mycket men demon är i en klass för sig helt enkelt.. fler demos som b-sidor!!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McMuck Visa inlägg
    Jag har hört från flera som inte kunnat spela den där av någon anledning, men jag förstår inte exakt varför eller vad som går fel. Själv behöver jag inte ens vara inloggad, utan bara klicka på länken och sedan play-knappen i spelaren till höger om skivomslagsbilden. Kan det röra sig om någon sorts regionkodning? Jag befinner mig i Storbritannien för tillfället, men vet inte var t.ex. användaren Delawarefloden befinner sig som tydligen kunde lyssna.

    Nåväl, nu finns den ju både på Spotify och YouTube, så det går alltid att lyssna på den på ett eller annat sätt vem och var man än är typ tror jag.
    Men får du hørt mer enn 30 sekunder? Jeg får kun hørt 30 sekunder, man må kjøpe låten hvis man vil høre mer... Og jeg er innlogget.

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Singelversionen av Idioter låter en aning annorlunda mot albumversionen. Antagligen är det en annan som har mastrat den.. Tror att det är samma mix dock?

    Singelversionen har en aning mer action i övre och lägre frekvensregistret, medan albumversionen kämpar på lite mer i mellanregistret. Sen känns det som det är en aning mer kompression i singelversionen också.

    Har bara korslyssnat nån gång än dock

    Tror jag gillar singelvarianten en aning bättre...
    Måste tacka för ditt inlägg, tänkte precis fråga om någon annan kunde höra skillnad på Idioter album versionen och Idioter single version! Håller med om att singelversionen är snäppet bättre

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •