Sidan 2 av 13 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 184

Ämne: Vet hut

  1. #16
    Nybörjare gustav31s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    På landet
    Inlägg
    43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Babsan Visa inlägg
    Men, orka. Som du sa var den här producerad långt innan allt hände i Finland osv. Antagligen.
    De tyckte väl bara att bilden var fin och antagligen menar de inget negativt med den. Säkert något fint budskap bakom den. Om man skulle behöva ta hänsyn till allt hela tiden så kan man ju inte göra någonting utan att någon blir offended så att säga.

    Du måste skämta..
    Provar igen

  2. #17
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Alltså, jag håller helt med dig, det här var helt ogenomtänkt.
    Blev lika förbannad när dom hade en vit tiger på vapen & ammunition-omslaget, alla vet ju att en parkskötare på parken zoo fick allvarliga skrapsår när han trillade 10 minuter efter att ha matat dom vita tigrarna.


  3. #18
    Nybörjare gustav31s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    På landet
    Inlägg
    43

    Standard

    Eftersom jag inte lyckas få upp bilden så kommer lite text istället från FN. Carl Fredrik Reuterswärd är världsberömd för sin knutna pistol utanför FN:s högkvarter i New York. Verket skapades i sin första version 1980 i sorg och vrede över att hans vän John Lennon mördats.

  4. #19
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gustav31 Visa inlägg
    Isola kom ut 97, tre år innan det du syftar på hände.
    Skolan för dig igen, för det första behöver du läsa en hel del matte eftersom du lyckades räkna fel på 2001 - 1997, för jag får i alla fall ut fyra.
    Sen behöver du läsa lite om ironi och sarkasm.


  5. #20
    Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    4 218

    Standard

    Jag förstår inte alls det här inlägget. Är det kritik mot användandet av en pistol på omslaget? Det mesta av inlägget säger det, men inte stycket om Bunuels hund.
    Jag tycker att det är helt befängt att man skulle tvingas censurera ett sånt här omslag pga skolskjutningar, tycker personligen att alla artiklar om den i exempelvis Aftonbladet är värre där de ger gärningsmannen och hans åsikter exakt den exponeringen han ville ha.
    Att censurera den för att den dyker upp vid ett sånt här tillfälle och säga att det är dålig timing är också bara dumt. Säg att skolskjutningen inte hade hänt, borde man då ha censurerat den med tanke på kriget i Irak?


    Citat Ursprungligen postat av argagubben Visa inlägg
    Varför en just avlossad pistol på omslaget?
    Säg inte att det är en protest mot våldet eller så...
    Det är helt uppenbart att valet blev – en ball bild. Sticka ut till varje pris.
    Sen tänkte ingen längre än så.
    Och det var ju synd.

    Det minsta man kan säga är väl ett omslagsbilden var otroligt dåligt timad, eller hur?

    Men vad jag undrar är ju hur er formgivare tänkte, från början, för den här designen är ju producerad långt innan den senaste idioten i Finland började skjuta?

    Jag köper allt om den konstnärliga friheten. Redan Bunuel på sin tid lät publiken se ett rakblad skära i ett öga i Den Andalusiska Hunden. Jag vet inte om det påverkat galningar att attackera folk med rakblad, men jag tror inte det.

    Jag vill bara veta hur ni tänkte? Gjorde ni det?

  6. #21
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Jag tycker det vore intressant att höra en förklaring till symboliken med pistolen.
    Men för övrigt tycker jag att Meja i Legacy Sound borde byta namn till Blomma.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  7. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Babsan Visa inlägg
    Men, orka. Som du sa var den här producerad långt innan allt hände i Finland osv. Antagligen.
    De tyckte väl bara att bilden var fin och antagligen menar de inget negativt med den. Säkert något fint budskap bakom den. Om man skulle behöva ta hänsyn till allt hela tiden så kan man ju inte göra någonting utan att någon blir offended så att säga.
    "Orka", ett typiskt ungdomsord, och ganska larvigt, som all jargong.
    Klart jag orkar!
    Hur menar du "bara fin"? Vad är det för fint med ett skjutvapen som avlossas?
    Säg något som är "fint" med det?
    Jag tycker att man ska tänka ett varv till. Det är att orka.
    Men: Nu ska jag ta ett glas vin med min fru.
    Det är viktigare än pop-semantik Och fint, utan tvekan!
    God natt!

  8. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    857

    Lightbulb

    Citat Ursprungligen postat av Babsan Visa inlägg
    Men, orka.
    Citat Ursprungligen postat av argagubben Visa inlägg
    "Orka", ett typiskt ungdomsord, och ganska larvigt, som all jargong.
    Klart jag orkar!
    ha ha
    www.kent.nu - en personlig chatt eller en sida om kent?

  9. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Jag förstår inte alls det här inlägget. Är det kritik mot användandet av en pistol på omslaget? Det mesta av inlägget säger det, men inte stycket om Bunuels hund.
    Jag tycker att det är helt befängt att man skulle tvingas censurera ett sånt här omslag pga skolskjutningar, tycker personligen att alla artiklar om den i exempelvis Aftonbladet är värre där de ger gärningsmannen och hans åsikter exakt den exponeringen han ville ha.
    Att censurera den för att den dyker upp vid ett sånt här tillfälle och säga att det är dålig timing är också bara dumt. Säg att skolskjutningen inte hade hänt, borde man då ha censurerat den med tanke på kriget i Irak?
    Du behöver inte förstå, om du inte vill. Min tanke var inte att få en massa spekulationer utan att kanske få den som valde omslaget att förklara hur det är tänkt. Eller inte.
    Jag är inte ute efter att censurera, och det har jag heller inte skrivit. Men lite koll i valet av motiv saknar jag. Det är en annan sak.
    Jag tycker att alla skjutvapen är av ondo, de kan liksom inte användas til något gott. Men du kanske har en annan uppfattning?
    Fast, som sagt, det är i första hand den som designat eller godkänt omslaget jag vill nå, med min fråga: Varför en pistol som avlossas?

  10. #25
    Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    4 218

    Standard

    Ok, ber om ursäkt om jag missuppfattade ditt inlägg, även om jag tycker att undertonen är kritik mot användandet av en pistol. Visst är det intressant att veta varför de har använt just en pistol som omslagsbild, men herrarna brukar ju inte vara särskilt frispråkiga när det gäller vad deras musik eller artwork betyder och jag vet inte om det är relevant att veta det heller. Konst behöver väl inte alltid motiveras? Det är väl ofta upp till betraktaren att tolka verket?

    Citat Ursprungligen postat av argagubben Visa inlägg
    Du behöver inte förstå, om du inte vill. Min tanke var inte att få en massa spekulationer utan att kanske få den som valde omslaget att förklara hur det är tänkt. Eller inte.
    Jag är inte ute efter att censurera, och det har jag heller inte skrivit. Men lite koll i valet av motiv saknar jag. Det är en annan sak.
    Jag tycker att alla skjutvapen är av ondo, de kan liksom inte användas til något gott. Men du kanske har en annan uppfattning?
    Fast, som sagt, det är i första hand den som designat eller godkänt omslaget jag vill nå, med min fråga: Varför en pistol som avlossas?

  11. #26
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av argagubben Visa inlägg
    Du behöver inte förstå, om du inte vill. Min tanke var inte att få en massa spekulationer utan att kanske få den som valde omslaget att förklara hur det är tänkt. Eller inte.
    Jag är inte ute efter att censurera, och det har jag heller inte skrivit. Men lite koll i valet av motiv saknar jag. Det är en annan sak.
    Jag tycker att alla skjutvapen är av ondo, de kan liksom inte användas til något gott. Men du kanske har en annan uppfattning?
    Fast, som sagt, det är i första hand den som designat eller godkänt omslaget jag vill nå, med min fråga: Varför en pistol som avlossas?
    För att rökmaskinen va' trasig.


  12. #27

    Standard

    De bore ha haft en vattenpistol istället!
    Senast redigerat av tustre den 2008-09-26 klockan 20:48.
    Happy people never fantasize.
    Så det så

  13. #28
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av argagubben Visa inlägg
    Men: Nu ska jag ta ett glas vin med min fru.
    Det är viktigare än pop-semantik Och fint, utan tvekan!
    Hyllning av alkohol är en dålig förebild för yngre generationer på detta forum, en generation som redan dricker alldeles för mycket. Vad är det för fint med det?

    Och jag vill även påpeka att kalla sig för "argagubben" i olyckliga fall kan resultera i förargelsesväckande beteende bland människor med en naiv inställning till verklighetsvisioner.
    Senast redigerat av buster89 den 2008-09-26 klockan 21:09.

  14. #29

    Cool

    men orka!!!!!
    (obs. ironi)
    njut du av ditt glas vin.
    jag tycker att bilden är fin. mäktigt utförd, fint kompenserad. allt behöver inte sönderanalyseras.
    sen kan det diskuteras i all evighet om det är rätt eller fel att det är just ett skjutvapen, att det är ett barn som håller i pistolen, att den är riktad neråt och inte uppåt, osv.
    men det orkar inte jag, eftersom att jag är en riktig ungdom.

  15. #30
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av What it feels like Visa inlägg
    förra skivan var en häst.. folk kan bli ihjältrampade av hästar..

    usch
    Hästar skadar dig i båda ändar och är obekväma på mitten.
    inget.

Sidan 2 av 13 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •