Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 21 av 21

Ämne: B-sidor 00-10?

  1. #16
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Horn Visa inlägg
    Jag skulle mycket mycket hellre se ett helt nytt album än en till b-side samling!

    Man kan ju som sagt köpa B-sidorna redan nu, så då vill man väl hellre ha helt nya låtar?
    fast en del är ju väldigt svåra att på tag på. speciellt om man vill ha den i fysisk form.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  2. #17
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Rotuhiiris idé är riktigt kul.

    Men för min del räcker det med
    CD 1: svenska B-sidor ("maxisingeln" Hjärta & Smärta får gärna fylla ut)
    CD 2: engelska B-sidor (unika engelska spår som Velvet får gärna fylla ut)

    CD 1 skulle bli bästa Kentskivan hittills så jag är på!
    Dålig idé för att Hjärta & Smärta kommer ju inte sluta tryckas som singlarna kommer och Velvet ligger ju redan på isola.


  3. #18
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Horn Visa inlägg
    Jag skulle mycket mycket hellre se ett helt nytt album än en till b-side samling!

    Man kan ju som sagt köpa B-sidorna redan nu, så då vill man väl hellre ha helt nya låtar?
    Var kan man köpa "Lämnar", "Vintervila" och "VinterNoll2"? De finns inte i iTunes store och det är bökigt och dyrt att köpa gamla singlar på tradera. Dessutom måste man väl ha åldern inne för att handla där?

    Alla Kentfans ser nog hellre en ny skiva än en ny b-sidesamling, men en b-sidesamling har färdiga låtar redan och behöver knappt ta någon tid från inspelningen av nästa skiva.

    Jag tycker det är trist att många inte får höra fantastiska låtar som "M", "Alla mot alla", "Lämnar", "Det kanske kommer en förändring", "VinterNoll2" (jag vet att VN2 inte är en b-sida, men den bör vara med på samlingen) etc. för att tillgängligheten är dålig.

  4. #19
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Om man __verkligen__ vill ha tag på dom där låtarna så får man tag på dom. Men visst, det vore väl bra om dom kunde importeras i iTunes också. Men jag håller med dom som säger att det vore trevligare med nytt material än en till samling.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  5. #20
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Jag står fortfarande på Rotuhiiris sida här.
    Förstår inte vad det är som är negativt med att göra det enklare för oss konsumenter att få köpa vissa udda spår. Okej, det skulle väl vara att samlarna känner att de har köpt alla singlar i onödan. En fullängds-CD är ju smidigare att lyssna på än massor med singlar som ska bytas, en efter en.
    Självklart är det roligare med nytt material, men det är väl ingenting som hostas upp på en kvart ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  6. #21
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Jag står fortfarande på Rotuhiiris sida här.
    Förstår inte vad det är som är negativt med att göra det enklare för oss konsumenter att få köpa vissa udda spår. Okej, det skulle väl vara att samlarna känner att de har köpt alla singlar i onödan. En fullängds-CD är ju smidigare att lyssna på än massor med singlar som ska bytas, en efter en.
    Självklart är det roligare med nytt material, men det är väl ingenting som hostas upp på en kvart ...
    Som samlare känner man nog inte att man köpt singlar i onödan bara för att b-sidorna senare släpps på en b-side samling. Man samlar nog snarare för att man vill ha den fysiska produkten. Att inte allt utgivet kent-material finns att köpa digitalt kanske beror just på att man vill hålla på det materialet tills det är läge att släppa en ny b-side samlig? Samtidigt vore det ju ett bra sätt att öka intäkterna att tillgängligöra allt släppt material digital omgående. Något säger mig att kent redan har tänkt igenom allt det där mycket noga.... Någon form av fysisk release som samlar material som inte finns utgivet på album vore ju trevlig att se framöver, när det kommer återstår att se.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •