Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Publikum: Sverige VS Norge

  1. #1

    Post Publikum: Sverige VS Norge

    Hei

    Jeg har hørt på Kent siden 1999 og har vært på 6-7 konserter siden den gang. Mine siste konserter har vært i Oslo, Kristiansand og Trondheim i går.

    På de tre siste konsertene har jeg vært skuffet. Ikke over Kent, men over stemningen blant publikum. Lite engasjement, mange virker nesten uinteresserte i konserten. Spesielt i Kristiansand hvor jeg ble flau / besviken over publikum.

    Idag fikk Kent terningkast 2 av den største avisen i Trondheim. Skandale. Kent var mye bedre enn terningkast 2, men anmelder klager på valg av låter og de nye versjonene av blant annet utan dine andetag.

    Hvordan er konsertene i Sverige? Er det større engasjement blant publikum der? Noen som har vært på konserter i begge land som kan sammenligne stemningen mellom de ulike byene? Vurderer å skaffe meg billett til konsert i sverige...

    Takk til Kent for konserten i går og spesielt for Lilla Ego.

  2. #2
    Nybörjare cjvhbs avatar
    Reg.datum
    Aug 2003
    Ort
    Norrköping, Sweden.
    Inlägg
    48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av esverder Visa inlägg
    Hei

    Jeg har hørt på Kent siden 1999 og har vært på 6-7 konserter siden den gang. Mine siste konserter har vært i Oslo, Kristiansand og Trondheim i går.

    På de tre siste konsertene har jeg vært skuffet. Ikke over Kent, men over stemningen blant publikum. Lite engasjement, mange virker nesten uinteresserte i konserten. Spesielt i Kristiansand hvor jeg ble flau / besviken over publikum.

    Idag fikk Kent terningkast 2 av den største avisen i Trondheim. Skandale. Kent var mye bedre enn terningkast 2, men anmelder klager på valg av låter og de nye versjonene av blant annet utan dine andetag.

    Hvordan er konsertene i Sverige? Er det større engasjement blant publikum der? Noen som har vært på konserter i begge land som kan sammenligne stemningen mellom de ulike byene? Vurderer å skaffe meg billett til konsert i sverige...

    Takk til Kent for konserten i går og spesielt for Lilla Ego.
    Största skillnaden mellan Sve/Nor är väl dels att många som går på de norska konserterna inte har ett djupt kentförhållande och ej heller förstår språket så bra. På de norska konserterna blir det väl mest till att gå på konsert 'for fylla'... Men ett tärningskast på 2 från Trondheim säger nog mer om 'anmelder' än om Kent.
    Hold on before it's too late

  3. #3

    Standard

    Jag har inte varit på så många spelningar med kent (19 totalt), men jag var där i Trondheim och på 4 Sverigespelningar på denna turnen. Jag är varken norsk eller svensk och därför helt opartiskt, när jag säger att publiken i Trondheim var inte alls sämre än publiken på de spelningarna i Sverige jag har varit på i år. Precis tvärtom, det var bara i Övik där publiken var faktiskt bättre. Av alla svenska städer har Göteborg och Stockholm störst sannolikhet att dra 'bra publik', så jag skulle satsa på en eller några av Stockholmspelningarna för det. Det gäller också att stå ganska långt fram, för de mest hängivna fans finns nära staketet.

    Mvh,

    någon som ej bor i Sverige och därför har inte ett djupt kentförhållande och ej heller förstår språket så bra enligt säkra källor
    Jag har bara alla mina jävla ord
    Alla de där stora tomma orden

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cjvhb Visa inlägg
    Största skillnaden mellan Sve/Nor är väl dels att många som går på de norska konserterna inte har ett djupt kentförhållande och ej heller förstår språket så bra. På de norska konserterna blir det väl mest till att gå på konsert 'for fylla'... Men ett tärningskast på 2 från Trondheim säger nog mer om 'anmelder' än om Kent.
    Jeg har vært på 5-6 Kent-konserter i Sverige og 12-13 i Norge. Allment/generelt er det norske publikummet MYCKET bedre enn det svenske. Noe Kent selv også har sagt ved flere anledninger. Jeg har så langt bare varit på 1 konsert på Avslutningsturneen. Det var i Gøteborg i september. Jeg var fryktelig besviken over publikum der. Jeg har varit på Kent-konsert i Gøteborg 2 ganger tidligere. Og det har varit mye bedre. Jeg tror årsaken til dårlig publikum på denne turneen er at det er mange som tenker at det er värd å få med seg Kents siste turne, men som egentlig ikke er de største fans. Og Kent har jo valgt å ha konsertene i store arenaer denne gangen, og da vil også en mindre andel være trofaste fans.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas_Norge Visa inlägg
    Jeg har vært på 5-6 Kent-konserter i Sverige og 12-13 i Norge. Allment/generelt er det norske publikummet MYCKET bedre enn det svenske. Noe Kent selv også har sagt ved flere anledninger. Jeg har så langt bare varit på 1 konsert på Avslutningsturneen. Det var i Gøteborg i september. Jeg var fryktelig besviken over publikum der. Jeg har varit på Kent-konsert i Gøteborg 2 ganger tidligere. Og det har varit mye bedre. Jeg tror årsaken til dårlig publikum på denne turneen er at det er mange som tenker at det er värd å få med seg Kents siste turne, men som egentlig ikke er de største fans. Og Kent har jo valgt å ha konsertene i store arenaer denne gangen, og da vil også en mindre andel være trofaste fans.
    Vad tråkigt att Göteborg inte levererade i år. Jag var inte där, men tidigare åkte man till Gbg för att stämningen brukade vara bäst där. Men du har nog rätt i att det mest beror på att många som är där i år bara passar på att se kent en sista gång och skulle annars inte gått på spelning. Även många av de som verkligen gillar kent ser bandet för sista gången, inget under att de är ganska dämpade då.

    Trondheim var min första spelning i Norge någonsin, så jag har inga tidigare erfarenhet med det, men jämfört med samtliga Sverigespelningar i år, var publiken absolut inte sämre än i Sverige.
    Jag har bara alla mina jävla ord
    Alla de där stora tomma orden

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Det bor väl så mycket yngre svenskar att en stor del av publiken är svenskar kan jag tänka mig? Iaf var det det på en spelning jag var en gång i Oslo. Sen är många av kents fans äldre nuförtiden och liksom jag väljer att betrakta istället för att röja eller nåt man gjorde under ungdomen. Jag har inte varit på årets turné ännu men även kent ger ett lamt intryck där en trött Jocke vankar an på scenen. Jag får hoppas på andlig närvaro som Radiohead lyckas åstadkomma. kent är som sagt större i Sverige och väcker väl mer entusiasm. Stelaste spelningen jag sett med kent var den finländska publiken men allteftersom skapades en otroligt varm spelning med en otroligt hängiven fanrespons där folk sträckte händer och talade i tungor typ.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •