Sidan 4 av 19 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 281

Ämne: Greatest Hits

  1. #46

    Standard

    Är kent verkligen i behov av att tjäna "snabba pengar" på det här sättet dock, en Greatest Hits-skiva lär väl inte generera några otroliga summor pengar?

    Jag bryr mig i och för sig inte oavsett om det är för att få ut så mycket pengar från det här året som möjligt eller för att de tycker att det är en kul grej och vill hylla deras karriär. Pinsamt att skrika sell out så fort kent men även musiker rent allmänt vill tjäna pengar. Tycker att kent är otroligt välförtjänta av lite extrapengar i fickan.

    Sen vet vi ju väldigt lite om den här samlingsskivan annat än att den kommer att hända så det känns onödigt att jump to conclusions om den än.

  2. #47
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av blålinjer Visa inlägg
    Är kent verkligen i behov av att tjäna "snabba pengar" på det här sättet dock, en Greatest Hits-skiva lär väl inte generera några otroliga summor pengar?

    Jag bryr mig i och för sig inte oavsett om det är för att få ut så mycket pengar från det här året som möjligt eller för att de tycker att det är en kul grej och vill hylla deras karriär. Pinsamt att skrika sell out så fort kent men även musiker rent allmänt vill tjäna pengar. Tycker att kent är otroligt välförtjänta av lite extrapengar i fickan.

    Sen vet vi ju väldigt lite om den här samlingsskivan annat än att den kommer att hända så det känns onödigt att jump to conclusions om den än.
    Kan ju faktiskt vara så att skivbolaget ligger bakom detta och bestämmer att det ska släppas ett greatest hits, för att få ut extra pengar på ett av få banden som idag kan sälja fysiska skivor i Sverige.
    Jag kanske är helt ute och cyklar. Jag har även fått känslan av att kent kan styra mycket av detta själva vad som släpps och inte släpps, men vet ju aldrig i detta fallet. Det känns inte som kent att släppa en greatest hits. De har ju även redan släppt boxen 1991 -2008 eller vad den hette? och vem köper en greatest hits skiva idag..? jag menar på spotify kan ju ändå göra sin egen låtlista med bandet.

    Något som jag skulle vilja ha och som jag kan betala mycket pengar för är en live inspelning med grymt ljud och grym bild. Dra på trissor vad det skulle nice!
    Senast redigerat av Is den 2016-03-23 klockan 22:01.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  3. #48
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Något som jag skulle vilja ha och som jag kan betala mycket pengar för är en live inspelning med grymt ljud och grym bild. Dra på trissor vad det skulle nice!

    Ja, skulle hellre vilja se en box som inte bara samlar alla skivor och extraspår utan även väl valda konserter (de lär väl ha äldre inspelningar sparade?) från åren samt kanske 1-2 av avskedskonserterna.
    Där snackar vi en guldgruva av mäktiga mått. Eller inspelningar som denna: https://www.youtube.com/watch?v=kgUBWc1Ofbo

  4. #49

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Kan ju faktiskt vara så att skivbolaget ligger bakom detta och bestämmer att det ska släppas ett greatest hits, för att få ut extra pengar på ett av få banden som idag kan sälja fysiska skivor i Sverige.
    Jag kanske är helt ute och cyklar. Jag har även fått känslan av att kent kan styra mycket av detta själva vad som släpps och inte släpps, men vet ju aldrig i detta fallet. Det känns inte som kent att släppa en greatest hits. De har ju även redan släppt boxen 1991 -2008 eller vad den hette? och vem köper en greatest hits skiva idag..? jag menar på spotify kan ju ändå göra sin egen låtlista med bandet.

    Något som jag skulle vilja ha och som jag kan betala mycket pengar för är en live inspelning med grymt ljud och grym bild. Dra på trissor vad det skulle nice!
    Jag vet inte, jag har alltid uppfattat det som att kent har total kontroll över sig själva, och att de aldrig skulle ge ut någonting som de inte till 100% kan stå bakom. Kanske är naivt, vi vet egentligen ingenting om kents relation med skivbolaget. Men känns långsökt att de skulle *bestämma* något. Men med det sagt behöver ju en greatest hits-platta såklart inte vara kents idé först. Jag litar dock på att om de genomför någonting så kommer de alltid att göra det på ett bra och värdigt sätt.

    Håller med om att bra liveinspelningar hade varit grymt så att en slapp leva på halvkassa videor på youtube i resten av sitt liv. Synd att Jocke verkar rätt anti det, även om jag kan förstå varför.
    Senast redigerat av blålinjer den 2016-03-23 klockan 22:59.

  5. #50
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av blålinjer Visa inlägg
    Jag vet inte, jag har alltid uppfattat det som att kent har total kontroll över sig själva, och att de aldrig skulle ge ut någonting som de inte till 100% kan stå bakom. Kanske är naivt, vi vet egentligen ingenting om kents relation med skivbolaget. Men känns långsökt att de skulle *bestämma* något. Men med det sagt behöver ju en greatest hits-platta såklart inte vara kents idé först. Jag litar dock på att om de genomför någonting så kommer de alltid att göra det på ett bra och värdigt sätt.

    Håller med om att bra liveinspelningar hade varit grymt så att en slapp leva på halvkassa videor på youtube i resten av sitt liv. Synd att Jocke verkar rätt anti det, även om jag kan förstå varför.

    Du vet att det hänt förut va? De släppte ju Döda vinkeln som singel när bandet var på semester. Så detta kan ju vara ett sista krav från skivbolaget. Och jag ser inget värdigt i det, alls.

  6. #51
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Du vet att det hänt förut va? De släppte ju Döda vinkeln som singel när bandet var på semester. Så detta kan ju vara ett sista krav från skivbolaget. Och jag ser inget värdigt i det, alls.
    Och boxen 1991-2008 var väl ett sista krav från gamla skivbolaget innan kent bytte väl...? eller minns jag fel?
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  7. #52
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av blålinjer Visa inlägg
    Jag vet inte, jag har alltid uppfattat det som att kent har total kontroll över sig själva, och att de aldrig skulle ge ut någonting som de inte till 100% kan stå bakom. Kanske är naivt, vi vet egentligen ingenting om kents relation med skivbolaget. Men känns långsökt att de skulle *bestämma* något. Men med det sagt behöver ju en greatest hits-platta såklart inte vara kents idé först. Jag litar dock på att om de genomför någonting så kommer de alltid att göra det på ett bra och värdigt sätt.

    Håller med om att bra liveinspelningar hade varit grymt så att en slapp leva på halvkassa videor på youtube i resten av sitt liv. Synd att Jocke verkar rätt anti det, även om jag kan förstå varför.
    Tycker att liveinspelningen som följde med boxen är nästan likvärdig med en studioinspelning. Mer sådant innan bandet dör, tack.

  8. #53
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    "Mannen I Den Vita Hatten"
    "400 Slag"
    "Sjukhus"
    "Det Finns Inga Ord"
    "Klåparen"
    "Taxmannen"
    "Elite"
    "Den Andra Sidan"
    "Chans"
    "Beskyddaren"

    Behövs det fler??!!
    Ja absolut och de kan egentligen bara välja och vraka i den oslagbart enorma låtskatten...
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  9. #54
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Det är väl som med allt som är till salu att man köper det om man vill, det står alla fritt att handla eller inte handla.

    Det övergår mitt förstånd att tycka att kent inte borde göra det , hello annars är det så himla häftigt med folk som tjänar pengar på vad de nu säljer och är entrepeneurer (korkat svårstavat ord) då hyllar alla dem.
    Ingvar Kamprad är nästan gud och få tycker illa om hans skatteplanering (att i princip fiffla fast det är lagligt )
    Men artister förväntas att inte tycka om att tjäna pengar .
    Det är något snurrigt gammel-romantiskt om konstnären som lever i fattigdom i en tid då nästan alla levde i fattigdom

  10. #55
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Och boxen 1991-2008 var väl ett sista krav från gamla skivbolaget innan kent bytte väl...? eller minns jag fel?
    Fast det kan väl ändå inte stämma? De släppte väl också Röd och EPIS med Sony innan de gick vidare till Universal för JÄIRFM och Tigerdrottningen.

    Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Det övergår mitt förstånd att tycka att kent inte borde göra det , hello annars är det så himla häftigt med folk som tjänar pengar på vad de nu säljer och är entrepeneurer (korkat svårstavat ord) då hyllar alla dem.
    Ingvar Kamprad är nästan gud och få tycker illa om hans skatteplanering (att i princip fiffla fast det är lagligt )
    Men artister förväntas att inte tycka om att tjäna pengar .
    Det är något snurrigt gammel-romantiskt om konstnären som lever i fattigdom i en tid då nästan alla levde i fattigdom

    Nu vet inte jag vilka du umgås med och vad deras ideal är, men personligen hatar jag alla kapitalister som sysslar med skatteflykter och liknande.
    Vad det nu har med saken att göra? Inte så att speciellt många står utanför Avicii's Hollywood-lya med högafflar för att han tjänar pengar på sin musik.
    Men visst har du rätt i att många konstnärer/verksamma inom estetiska arbetsområden har svårt att hanka sig fram på dåliga avtal och så.
    Många blir inte ens kända inom sin livstid, och börjar inte dra in pengar fören då också. Men de som kan det: kul för dem! Vilket gäller kent också.
    De har förtjänat alla sålda singlar, album och konsertbiljetter. De har förtjänat att vara huvudakter på stora festivaler runtom i Norden.
    Så det handlar inte om att de inte ska få tjäna pengar. Utan om att det sätts ihop en liten samling sånger från en enorm låtskatt där de som redan har allt "tvingas" investera för två nya låtar.
    Det blir, enligt mig, en märklig situation där bandet vars ledord har varit integritet, och nu ska de summera hela sin karriär med någonting som skriker Gyllene Tider snarare än kent.
    Hade inte trott den galenpannan som för två år sedan skrek om att det är såhär bandet ska avsluta sin karriär. Hade sagt att nej, de är faktiskt bättre än så. Men tydligen inte. Skämtet är på mig.

  11. #56
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Behövs det fler??!! Ja absolut och de kan egentligen bara välja och vraka i den oslagbart enorma låtskatten...
    Det är det här jag finner så problematiskt: Kent är inte riktigt ett hit-band på det sedvanliga sättet. Visst, Musik non stop, Ingenting och Kärleken väntar skulle väl platsa på en sådan samling.
    Men sen då? De har så mycket annat, som rent musikaliskt är mer intressant och dessutom rent allmänt innehar en högre konstnärlig verkningsgrad. Att förminska bandets gärning till några hits är bara beklagligt.
    Rentutav sorgligt. De höll sig undan dylika billiga stunt under hela karriären men faller på mållinjen. Reducerar sig själva till en Rix FM-popsmörja. Kanske blir sommarens festivalspelningar med just den kanalen?

  12. #57

    Standard

    Ja, fyfan att de svikit dig på detta sättet, fullkomligt hjärtlöst att inte tänka på dina känslor i detta. Verkligen. Kan vi gå vidare nu, eller behöver vi prata om hur denna skiva som ingen av oss har några detaljer om är som att Kent ställer upp i Bolibompa?
    som flugorna på socker betyder ingenting

  13. #58
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Hade inte trott den galenpannan som för två år sedan skrek om att det är såhär bandet ska avsluta sin karriär. Hade sagt att nej, de är faktiskt bättre än så. Men tydligen inte. Skämtet är på mig.
    Kent hånskrattar sig hela vägen till banken över att ha ruinerat din genuina identitet som Kentfan. Moaha...

  14. #59

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Kanske en trippel CD. Två skivor med dessa hits + nya låtarna, och en tredje med alla bonuslåtar som släppts efter 2007. Alltså något som inte ingått i 91-08 boxen.
    Och omgjorda gamla låtar som bara spelats live.. Haha
    Det vore det ultimata!
    En studioversion av "Håll ditt huvud högt" alla b-singlar(engelska som svenska) som inte släppts på ett album och nyinspelningar av några äldre låtar, demos mm som inte fanns på Box 91 - 08.
    Hoppas så innerligt att det bara inte är 1 cd med 2 nya låtar även om det självklart är välkommet med 2 nya och sista nya låtar nånsin i Kents historia.

    Men jag hade hellre sett en ny box med b-sidor och låtar som, 2000, Nålens Öga, På Drift osv så man slipper lyssna på särkilt "På Drift" genom youtube resten av livet...
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  15. #60
    Medlem Hansens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    227

    Standard

    Hade gärna sett att den upphottade versionen av Dom Andra, den de mixade ihop med Krossa Allt var med på samlingen.
    Tänk om Jag har fel
    Jag kan ha fel...

Sidan 4 av 19 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •